Technologie v "běžné" výuce využívá každý vyučující dle svého uvážení a potřeby v rámci celé třídy (žáci s technikou pracují mnohdy v rámci skupinové práce = tzv. učící se komunity) - pouze u žáků s dyslexií v případě, že mají pracovat samostatně, je nutno mít na zřeteli, že si žáci s touto SVP nejsou mnohdy schopni sami zadání přečíst a ani správně daný úkol vypracovat (pakliže není možná funkce počítačového čtení, je bezpodmínečně nutná dopomoc asistenta pedadagoga).
Daleko větší a účelnější využití technologií pro potřeby žáků s SVP uplatňujeme v hodinách PSPP, kde jsou technologie mnohdy využívány jako možnost jedna z možností činností. V této souvislosti se nám osvědčily zejména tyto počítačové programy a aplikace:
- Včelka
- Méďa čte na podporu čtení u mladších žáků
- Pavučinka na sluchové vnímání a pravopis
- www.skola.eu zaměřené na procvičování probraného učiva
- www.umimecesky.cz
- www.tablexia.ct na podporu rozvoje čtení pro dyslektiky