využití technologií pro SVP - Jan F. Teister

využití technologií pro SVP - Jan F. Teister

autor Jan František Teister -
Počet odpovědí: 0

Technologie v "běžné" výuce využívá každý vyučující dle svého uvážení a potřeby v rámci celé třídy (žáci s technikou pracují mnohdy v rámci skupinové práce = tzv. učící se komunity) - pouze u žáků s dyslexií v případě, že mají pracovat samostatně, je nutno mít na zřeteli, že si žáci s touto SVP nejsou mnohdy schopni sami zadání přečíst a ani správně daný úkol vypracovat (pakliže není možná funkce počítačového čtení, je bezpodmínečně nutná dopomoc asistenta pedadagoga).

Daleko větší a účelnější využití technologií pro potřeby žáků s SVP uplatňujeme v hodinách PSPP, kde jsou technologie mnohdy využívány jako možnost  jedna z možností činností. V této souvislosti se nám osvědčily zejména tyto počítačové programy a aplikace:

  • Včelka
  • Méďa čte na podporu čtení u mladších žáků
  • Pavučinka na sluchové vnímání a pravopis

  • www.skola.eu zaměřené na procvičování probraného učiva
  • www.umimecesky.cz
  • www.tablexia.ct na podporu rozvoje čtení pro dyslektiky