Situace 1 - zavádění nového softwaru pro vyplňování vyhodnocení PLPP žáků. Potřebuji motivovat a naučit kolegy, aby tento software začali používat.
- Co si představujete, že by vám nový software mohl přinést do vaší každodenní práce s vyhodnocením PLPP? (Tato otázka otevírá prostor pro kolegy, aby si sami uvědomili potenciální výhody a přemýšleli o tom, jak by jim nový nástroj mohl usnadnit práci.)
- Jaké konkrétní výzvy vidíte v souvislosti s přechodem na nový software a jak si myslíte, že bychom je mohli společně překonat? (Tato otázka umožňuje kolegům vyjádřit své obavy a zároveň hledat společná řešení.)
- Jaké znalosti nebo dovednosti byste potřebovali, abyste se s novým softwarem cítili jistější? (Tato otázka pomáhá identifikovat konkrétní oblasti, ve kterých je potřeba poskytnout další podporu a školení.)
- Jaké benefity by podle vás mělo zavedení nového softwaru pro celou naši školu? (Tato otázka posouvá zaměření z individuálních potřeb na celkový prospěch školy a může zvýšit pocit sounáležitosti.)
- Jak byste motivovali své kolegy, kteří mají k novému softwaru výhrady? (Tato otázka nejen pomáhá kolegovi lépe porozumět vlastním motivacím, ale také ho zapojuje do procesu šíření pozitivního přístupu k novému nástroji.)