V tomto druhém případě se nejspíše nejedná o konkrétní situaci. Věřím ale, že velká část učitelů v určitém bodě své kariéry řešila tuto otázku. Jakmile cítíte, že už jste svůj systém přivedli k dokonalosti, začíná se postupně vkrádat potřeba změny. Někdy jsou ale obavy z něčeho nového silnější a ke změně nedojde. V tu chvíli by kolikrát mohly pomoci dobře položené otázky od kolegy/kolegyně.
1. Je něco, co bys udělal jinak, aby tě práce těšila zase jako dříve? Co tě dříve nejvíce bavilo?
2. Podařilo se ti v poslední době něco vylepšit nebo udělat úplně jiným způsobem? Poznal jsi něco nového? Klidně i maličkost.
3. Z toho, co jsi mi teď řekl, na co bychom se mohli zaměřit jako první?
4. Jaká je jedna hlavní výhoda a nevýhoda tohoto řešení, které jsme vybrali?
5. Myslím, že jsme na dobré cestě. Napadá tě ještě někdo, koho bychom mohli do tohoto nápadu zasvětit?