Zátko

Zátko

autor Zdeněk Zátko -
Počet odpovědí: 0

Na naší škole je cca 110 žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Měli jsme žáka s těžkým zrakovým postižením, žáka s pohybovými problémy. Na základě doporučení jsou žáci zařazováni do skupin předmětu speciálně pedagogické péče (PSPP). Na naší škole jsou dva speciální pedagogové na celý úvazek, jeden na první stupeň, druhý na druhý stupeň a školní psycholog na jeden den v týdnu. V rámci PSPP je žákům s SVP poskytována podpora a kompenzace jejich obtíží. V rámci možností jsou nakupovány kompenzační pomůcky, software a hardware, který je využívám převážně na hodinách PSPP. 

Žákyně s těžkým zrakovým postižením používala digitální kamerovou lupu, notebook a speciální klávesnici.

U speciálních pedagogů je k dispozici notebook, tablet, PC s dotykovou obrazovkou. Dále žáci používají interaktivní tabuli nebo televizi. 

Ze software používáme např.: Včelka, Brepta, DysCom, ZoomText, online učebnice.

ICT koordinátor by měl koordinovat nákup, instalaci, používání a odstraňování problémů se softwarem a hardwarem pro žáky se SVP. Měl by být nápomocen s hledáním nových zdrojů.