Píbil

Píbil

autor Rostislav Píbil -
Počet odpovědí: 0

V naší škole máme desítky žáků s OMJ. Po absolvování jazykové přípravky jsou tito žáci zařazeni do klasických tříd. Zde během výuky využívají různých pomůcek. V oblasti ICT žáci využívají překladačů online nebo mají možnost, pokud to aplikace umožňuje, nastavení do libovolného jazyka. Postupně dochází k omezování této možnosti. 

Pokud má žák od poradny doporučený nějaký výukový program, tak mu škola tento program na zařízení instaluje. Pokud již škola vlastní podobný program, je využit místo toho doporučeného. 

Požadavky na usnadnění výuky pro žáky s SVP přicházejí od jednotlivých vyučujících. Další možností je sdílení v rámci sboru. Pokud ICT koordinátor najde nebo mu je doporučen nějaký vhodný program, informuje ostatní. Určitě je potřeba si program nejdříve vyzkoušet a otestovat (pokud je to možné). Velmi vhodné je zjistit možné recenze a zkušenosti s programem.

Role ICT koordinátora je zejména ve výběru možných programů, jejich následná instalace a nastavení, seznámení vyučujících s programem a možné odstraňování problémů při využívání. Koordinátor může rovněž nabídnout pomoc při vytváření aktivit pro žáky.