Situace 2

Situace 2

autor Tereza Jersáková -
Počet odpovědí: 1

Žák má problém pochopit, jak vytvářet a používat proměnné ve Scratchi.

1.           Co pro tebe znamená pojem proměnná? Jak bys jej vysvětlil svými slovy?

2.           Můžeš mi popsat, jak se v Scratchi vytváří a používá proměnná?

3.           Kde přesně se cítíš ztracený nebo zmatený při práci s proměnnými v Scratchi?

4.           Jaké příklady použití proměnných jsme probírali ve třídě a které ti dávaly smysl?

5.           Můžeš mi ukázat, jak bys vytvořil jednoduchý program ve Scratchi, který používá proměnnou? Co ti v tomto postupu dává nebo nedává smysl?

6.           Jaký význam mají proměnné v programu? Co se stane, když je nepoužijeme správně?

7.           Jaké podobnosti nebo rozdíly vidíš mezi proměnnými ve Scratchi a matematickými proměnnými, které ses učil?

8.           Kdybys měl někomu vysvětlit, jak používat proměnné ve Scratchi, jaký příklad bys použil a proč?

9.           Jaké otázky by sis položil, abys lépe porozuměl proměnným ve Scratchi? Jak by ti na ně pomohlo odpovědět?