podpora žáků s SVP (a LMP)

podpora žáků s SVP (a LMP)

autor Ondřej Lovacký -
Počet odpovědí: 0

V naší škole máme jednoho žáka s lehkou mentální poruchou (LMP), který využívá různé technologie k podpoře svého učení. Má k dispozici interaktivní panel, který mu umožňuje aktivně se zapojit do výuky a interaktivně spolupracovat s pedagogy i spolužáky. Panel je vybaven speciálním softwarem, který zjednodušuje ovládání a umožňuje žákovi pracovat s digitálními materiály v tempu, které mu vyhovuje.

Kromě interaktivního panelu má žák k dispozici i upravené výstupy učebních materiálů. Tyto materiály jsou přizpůsobeny jeho individuálním potřebám a zahrnují větší písmo, jednodušší formulace a vizuální pomůcky. Díky tomu žák lépe chápe probíranou látku a může se aktivně zapojit do výuky.

Žák s LMP má k dispozici i asistenta pedagoga, který mu pomáhá s používáním technologií a s učením. Asistent pedagoga s ním individuálně pracuje a pomáhá mu rozvíjet jeho digitální dovednosti.

Kromě výše uvedených technologií máme pro podporu žáků se SVP k dispozici i další digitální pomůcky, jako jsou iPady a tablety. Tyto pomůcky žákům umožňují pracovat s digitálními materiály v mobilním prostředí a využívat různé aplikace, které jim mohou pomoci s učením.

Zavedení technologií pro podporu žáků se SVP se ukázalo jako velmi přínosné. Žáci s technologiemi pracují rádi a motivuje je to k učení. Technologie jim pomáhají překonávat bariéry a dosahovat jejich plného potenciálu.