Úkol #1 Napište své zkušenosti se žáky se SVP

Úkol #1 Napište své zkušenosti se žáky se SVP

autor Oldřich Poul -
Počet odpovědí: 0

Na naší škole evidujeme skoro 30 žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Školu navštěvuje přes 440 žáků. Většina žáků s podpůrným opatřením z nich má asistenta. Většina žáků je vykazována jako žák s SVP, ovšem od PPP nemá již doporučený individuální vzdělávací program, jsou zařazeni ve 2.st SPU. Žáci vykazují poruchy jako dyslexie, dysortografie, dysgrafie, místy také dyskalkulie, specifickou skupinou jsou žáky s ADHD. Specifické postavení tvoří nadaní žáci. I nadaní žáci mohou mít specifické potřeby. Mohou vyžadovat rozšířený obsah nebo rychlejší tempo ve vzdělávání. Naše škola eviduje pouze 1 žáka, který byl na žádost rodičů vyšetřen v PPP a bylo mu přiznáno nadání – proto ho škola může evidovat jako nadaného žáka. Na druhou stranu škola o sobě má řadu šikovných a talentovaných žáků. Žáky imobilní nebo s fyzickým postižením, popř. se zrakovou nebo sluchovou vadou, nemáme.

Žáci s SVP využívají přehledy učiva, využívají programy na počítači nebo na tabletech k pochopení a opakovaná daného učiva. Na počítači nebo na tabletu si vyhledávají obrázky a informace k tématu. Učíme se dělat prezentace, používáme Google Učebnu. Na naší škole se žáky s SVP snažíme maximálně integrovat, nevytváříme zbytečně 2 vzdělávací obsahy. Žáci s SVP potřebují zpravidla více času a individuální přístup a nastavení výuky. Podle mého názoru vše zvládají jako běžný žák.

Jako ICT koordinátoři umíme zabezpečit vhodnou techniku, doporučit vhodný výukový program nebo aplikaci. Umíme daným žákům a vyučujícím vytvářet podporu a servis.  Nebráníme se individuální konzultaci. Umíme najít řešení nebo aspoň kompromis. Neustále pracujeme na rozšíření našeho portfolia pomoci. V hodinách ICT se věnujeme také rozvoji v oblasti rozvoje logiky, kreativity, robotiky apod. sledujeme trendy v oblasti edukačních technologií. Občas se objeví nové nástroje, které by mohly být pro žáky se SVP zajímavé.