V rámci své praxe jsem se setkal (v kontextu s SVP) převážně s žáky s PAS, případně dysgrafií - a nevyžadujícími speciální technologie. Jedinou výjimku byl žák nevidomý, který využíval jak notebook a další elektroniku se softwarem pro čtenou asistenci, tak brailský řádek.
Z pozice koordinátora ICT jednoznačně preferuij pomoc/podporu koordinovanou s PPP a výchovným poradcem, tak aby zvolená technologická pomoc byla pokud možná pro žáka rozvíjející a nikoliv vedoucí k pasivnímu přijímání. Výchozím postupem je tedy volba vhodných pomůcek pro kompenzaci problému, ale i nácvik pravidel, která povedou k využití těchto pomůcek jen když je to skutečně třeba. S tím v případě PAS souvisí i vedení k předcházení problémům (ukládáš?) a ke klidnému řešení problému s využitím IT (protože žák s PAS se snáze nechá "rozhodit" nefukčností, problémem, "nefungujícím pravidlem") .