SVP - Polášek

SVP - Polášek

autor Bronislav Polášek -
Počet odpovědí: 0

Podívejte se ve své škole, jaké žáky se SVP máte. Popište, jestli již žáci s nějakými technologiemi pracují a jakým způsobem. Pokud ještě technologie pro SVP nepoužíváte, zamyslete se, jaké by bylo vhodné zařadit.

V této souvislosti chci zmínit využití ICT při maturitní zkoušce, konkrétně při písemné práci (slohovce) z českého a anglického jazyka.

Žáci se specifickými poruchami učení (SPU) mají na základě posudku z Pedagogicko psychologické poradny (PPP) přiznané uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky (PUP MZ).

To spočívá velmi často v navýšení časového limitu a také v možnosti psát písemnou práci na PC s následným tiskem. K tomuto účelu využíváme počítačové učebny, které jsou pro potřeby maturitních zkoušek plně vybaveny.

 

Jak budete jako ICT koordinátor postupovat?

Mojí výhodou je fakt, že jsem nejen ICT koordinátor, ale také vedoucí předmětové komise ICT, správce jedné z učeben a vyučující předmětu ICT.

Tedy požadavek vedení na zajištění této části maturitních zkoušky není pro mě nijak náročným logistickým úkolem.

Na základě požadavků PK ČJL a AJ zajistím volné učebny na dané termíny. Se správci učeben připravím techniku a zajistím proškolení zadavatelů (primárně z řad vyučujících ICT).

A může se maturovat…

 

Jak byste jako ICT koordinátor mohl žákům pomoci?

Za pomoc žákům považuji fakt, že písemnou část MZ mají možnost absolvovat na technice, kterou znají z výuky ICT. Pracují na „svém“ počítači, který mají přizpůsoben svým potřebám. Mohou se tak cítit komfortněji a lépe překonat nervozitu při jejich „zkoušce dospělosti“.