Úkol M16 - 2
Vaše celkové zhodnocení zaměření nástroje.
Kybertest byl zajímavý a přínosný. Kladně hodnotím, že se každá otázka zabývala jiným druhem možného napadení. Jsem ráda, že jsem si mohla podvodná videa, smsky, chaty a další věci zkusit online. Určitě teď budu věnovat větší pozornost detailům k rozeznání pochybných zpráv.
Pohled na využitelnost ve výuce.
Kybertest se dá zahrnout do výuky informatiky, občanské výchovy a dalších předmětů. Metodik prevence může udělat přednášku o kybernetických útocích a kybertest využít jako zajímavou aktivitu.
Který z prvků hodnotíte jako nejlepší?
Pro mě bylo nejzajímavější rozpoznat podvodná videa, kdy vypadají skutečně a dokáží od člověka získat potřebné informace.
Co se vám jevilo být problematické?
Největší problém mi dělalo rozpoznat bezpečné a nebezpečné připojení wi-fi. Další otázka, která se mi zdála problematická byla zaměřena na možnost odmítnutí přístupu k mým informacím. Výběr z možností byl zavádějící.