Dobrý den,
ano, není problém.
V hodinách INF v 8. ročníku mám žáka s PO 4, který má na všechny předměty přiděleného asistenta. Chtěl bych podotknout, že tento žák je mentálně na úrovni žáků 5. - 6. ročníku, přičemž má i velmi špatný mluvní projev. V rámci minimálních výstupů v hodinách informatiky pracuje pěkně, velmi ho baví tvorba prezentací, kde dokáže vytvořit i jednoduché animace. Velmi krásný příklad, kdy mu digitální technologie pomohli, je učivo robotiky. Složit robota z lega dle návodu zvládá bez problémů, skládá si lego i doma. S TU a asistentem jsme měli obavy z toho, zda-li po žákovi chtít, aby vytvářel i program a robota si rozhýbal. Domluvili jsme se na tom, že vyzkoušíme základní verzi Lego Spike Essential, kde jsou návody v podobě obrázků pro vytvoření programu. Nejdříve bylo na žákovi vidět, že tomu moc nerozumí, ale s pomocí asistenta začal tento základní postup programování chápat a chtěl skládat i jiné složitější věci a programovat si je. To vše dělal na PC.
Pak jsme si řekli, že mu zkusíme dát trošku složitější Lego Spike Prime, kde už je na zapojení více motorů a senzorů. Zde ovšem pro snadnější ovládání bylo nutné pracovat s tabletem. Opět s pomocí asistenta a chvílí cviku dokázal tento žák za nějaký čas programovat základní programy pro rozpohybování robota a reakce senzorů na barvu. Jediný problém je však v tom, že pokud například tento žák s tabletem déle jak týden nepracuje, musí se mu asistent nebo pedagog opět věnovat, aby se mu postup zpětně vybavil. Na základě tohoto výsledku tablety pak začali využívat i ostatní kolegové (nap. ČJ a AJ) pro procvičovací aktivity ve formách obrázků.
Závěrem si myslím, že pro tyto žáky je asistent opravdu důležitý parťák, aby vyučující mohlo plnohodnotně učit jak žáky bez PO, tak i s PO. Snad staří aspoň takovíto popis :-).
ano, není problém.
V hodinách INF v 8. ročníku mám žáka s PO 4, který má na všechny předměty přiděleného asistenta. Chtěl bych podotknout, že tento žák je mentálně na úrovni žáků 5. - 6. ročníku, přičemž má i velmi špatný mluvní projev. V rámci minimálních výstupů v hodinách informatiky pracuje pěkně, velmi ho baví tvorba prezentací, kde dokáže vytvořit i jednoduché animace. Velmi krásný příklad, kdy mu digitální technologie pomohli, je učivo robotiky. Složit robota z lega dle návodu zvládá bez problémů, skládá si lego i doma. S TU a asistentem jsme měli obavy z toho, zda-li po žákovi chtít, aby vytvářel i program a robota si rozhýbal. Domluvili jsme se na tom, že vyzkoušíme základní verzi Lego Spike Essential, kde jsou návody v podobě obrázků pro vytvoření programu. Nejdříve bylo na žákovi vidět, že tomu moc nerozumí, ale s pomocí asistenta začal tento základní postup programování chápat a chtěl skládat i jiné složitější věci a programovat si je. To vše dělal na PC.
Pak jsme si řekli, že mu zkusíme dát trošku složitější Lego Spike Prime, kde už je na zapojení více motorů a senzorů. Zde ovšem pro snadnější ovládání bylo nutné pracovat s tabletem. Opět s pomocí asistenta a chvílí cviku dokázal tento žák za nějaký čas programovat základní programy pro rozpohybování robota a reakce senzorů na barvu. Jediný problém je však v tom, že pokud například tento žák s tabletem déle jak týden nepracuje, musí se mu asistent nebo pedagog opět věnovat, aby se mu postup zpětně vybavil. Na základě tohoto výsledku tablety pak začali využívat i ostatní kolegové (nap. ČJ a AJ) pro procvičovací aktivity ve formách obrázků.
Závěrem si myslím, že pro tyto žáky je asistent opravdu důležitý parťák, aby vyučující mohlo plnohodnotně učit jak žáky bez PO, tak i s PO. Snad staří aspoň takovíto popis :-).