Metodický nácvik vytváření a používání myšlenkových map a map učení v každodenní práci pedagoga a v procesu učení. Metodika je prioritně zaměřena na osvojení vytváření a praktické používání myšlenkových map pedagogickými pracovníky.
Součástí kurzu je seznámení s paměťovými technikami, které lze využívání map učení využívat.
Témata:
Jak se vytváří myšlenkové mapy a mapy učení - vytváření myšlenkové mapy a mapy učení, metodický postup, určení rozsahu, hlavní téma, podtémata, klíčová slova, symboly, barvy,
Praktický nácvik myšlenkové mapy - návrh společného téma ze školního prostředí pro skupinový nácvik myšlenkové mapy
Nácvik vytváření konceptové mapy pro plánování činnosti pedagoga - výběr tématu pro individuální nácvik
Paměťové techniky pro využití v mapách učení - Memo story(paměťový příběh), Metoda Loci, Asociační technika. Základní seznámení s metodikou, modelové příklady.
Nácvik vytváření map učení pro využití v mezipředmětové skladbě