Pro zvolení vhodného nástroje je nutné postupovat vždy dle aktuální situace ve třídě. Vzhledem k tomu, že ze zadání není patrné, zda se bude jednat o novou látku či opakování již probrané látky, tak jsem zvolil různé nástroje, které lze použít v různých fázích výuky.
QR code generator
Jedná se o generátor jakékoliv webové stránky, textu, dokumentu, fotky či videa. Průběh hodiny - učitel vytvoří pomocí generátoru QR Code Generator odkaz na videa / obrázky / zdroje savců, který rozvěsí po třídě. Žáci pomocí čtečky QR kódů, naskenují kód do mobilních zařízení a otevřou si odkaz na video / obrázek / text. Ze získaných informací vytvoří plakát na savce. Vybírají pouze požadované informace dle zadání. Cílem bylo využití QR kódů.
FORMS
Jedná se o nástroj který je součástí MS office a slouží k vytváření jednoduchých testů ABCD. Průběh hodiny - učitel vytvoří jednoduchý test, kde budou odpovědi ve formě ABCD. Žáci v průběhu hodiny budou ve skupinách opakovaně tímto testem procházet (nezobrazí se jim výsledky). Na základě počtu získaných bodů za správné odpovědi budou moci týmově vyhodnocovat, které odpovědi byly správné, a které špatné. Cílem je opakování s využitím elektronických formulářů a spolupráce v rámci týmu.
OrgPad
Jedná se o nástroj k tvorbě myšlenkových map či diagramu. Průběh hodiny - vyučující nasdílí žákům sdílený prostor, přičemž tento prostor již bude obsahovat základní informace. Žáci budou mít za úkol v průběhu hodiny propojit informace, které si myslí, že spolu souvisí. Současně mohou přidat do myšlenkové mapy obrázky savců. Opět doporučuji skupinou práci, přičemž každá skupina bude mít přidělené 1 téma. Cílem je zpracování informací ve strukturovaném diagramu.