Osnova sekce

    •  Základy programování ve SCRATCHi - 2. setkání


    • Studijní materiály:

      Učebnice: PROGRAMOVÁNÍ VE SCRATCH PRO 2. STUPEŇ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
      Odkaz: https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly
    • Průvodce kurzem:

      • 4h – společně řešené úkoly z učebnice, výběr z kapitol 4 až 5 (Opakování s podmínkou, Myš a klávesnice)


      Cílem kapitol 4 až 5 je:

      • sestavit opakování s podmínkou pro jeho ukončení, používat několik různých podmínek pro ukončení opakování, ukončit opakování bloků pomocí podmínky
      • obeznámení se s bloky: opakuj dokud nenastane_, klávesa _ stisknuta?, dotýkáš se ukazatele myši?, dotýkáš se okraje?, dotýkáš se barvy_ ?, skoč na x: _  y: _, ukaž se, skryj se
      • spouštět scénáře pomocí událostí
      • ovládat více postav najednou
      • reagovat na klikání myší, psaní z klávesnice

    • Zadání korespondenčního úkolu:

      Navrhněte a naprogramujte podobnou úlohu, jakou jste řešili v projektu Akvárium. Vytvořte dokument se zadáním pro žáky a úkol vypracujte ve Scratchi jako možné vzorové řešení.