Jaká by měla být vaše role při projektové výuce
Na co se ptát učitelů a žáků, pokud potřebují poradit:
Co je cílem projektu? Čeho chcete dosáhnout?
Jaké budete využívat prostory? Třídu, celou školu, jiné budovy, venkovní prostředí?
Budete potřebovat internet?
Budete potřebovat techniku ve více kusech pro každou skupinu/pro každého žáka?
ICT jsou v projektech využívány především pro dokumentaci (text, video, zvuk, obraz...), prezentaci, měření. Podle dostupných technologií a nápadů žáků se však jejich využití může rozšířit, proto je velmi důležitá komunikace všech zúčastněných na počátku projektu.
ICT koordinátor v rámci projektu zastává roli podpory kolegům při zavádění ICT, může zastávat i roli technické podpory žákům z pohledu funkčnosti zařízení v daném prostoru a ovládání nástroje/aplikace, pokud se tak dohodnou. Zároveň stanovuje rizika a pravidla bezpečnosti práce, může pomoci hlídat autorský zákon.