Právní předpisy a pedagogická rada:

  • Ředitel školy zřizuje pedagogickou radu (§ 164 odst. 2 školského zákona) jako svůj poradní orgán. 
  • Projednává s ní všechny zásadní pedagogické dokumenty a opatření týkající se vzdělávací činnosti školy. 
  • Při svém rozhodování ředitel školy k názorům pedagogické rady přihlédne. 
  • Pedagogickou radu tvoří všichni pedagogičtí pracovníci školy.

Zde je několik důvodů, proč je pro koordinátora ŠVP důležitá spolupráce s pedagogickou radou:

1. Odborná expertiza a zkušenosti pedagogů:

    • Pedagogická rada zahrnuje všechny pedagogy školy, kteří mají rozmanité odborné znalosti a zkušenosti z různých oblastí vzdělávání.
    • Tato rozmanitost umožňuje koordinátorovi ŠVP využít odbornou expertizu různých pedagogů při tvorbě a implementaci ŠVP, což přispívá k obohacení obsahu a metod výuky.

2. Spolupráce při tvorbě a revizi ŠVP:

    • Pedagogická rada se podílí na tvorbě a revizi ŠVP, diskutuje o cílech, obsahu, metodách výuky a hodnocení výsledků vzdělávání.
    • Její účast zajistí, že ŠVP bude reflektovat potřeby školy, jejího personálu a žáků.

3. Zajištění podpory a spolupráce při implementaci:

    • Pedagogická rada podporuje koordinátora ŠVP při implementaci vzdělávacího programu do praxe.
    • Společná spolupráce a koordinace mezi pedagogy při aplikaci ŠVP může zlepšit konzistenci a efektivitu vzdělávacího procesu.

4. Hodnocení a monitorování výsledků:

    • Pedagogická rada může pravidelně hodnotit a monitorovat výsledky ŠVP.
    • Poskytuje zpětnou vazbu a doporučení k úpravám a zlepšením vzdělávacího programu na základě reálných zkušeností z výuky.

5. Podpora profesního rozvoje pedagogů:

    • Pedagogická rada může podněcovat profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím diskuzí, školení a sdílení osvědčených postupů spojených s implementací ŠVP.
    • Podněcuje učitele k reflexi vlastní výuky a inovacím ve vzdělávacím procesu.

6. Zajištění širšího konsenzu a angažovanosti:

    • Účast pedagogické rady zajistí širší konsensus ohledně cílů a strategií vzdělávacího programu.
    • Podporuje angažovanost pedagogů ve vytváření a realizaci ŠVP, což posiluje pocit vlastnictví a odpovědnosti za vzdělávací procesy ve škole.


Připravte si písemně stručný přehled postupu ředitele/ředitelky vaší školy – jakým způsobem seznamuje členy PGR s úpravami/aktualizacemi ŠVP?


Naposledy změněno: pátek, 26. července 2024, 09.48