Přínos evaluace v procesu strategického rozvoje školy
Školní vzdělávací program ukazuje cestu rozvoje dětí či žáků během poměrně dlouhého časového úseku, v případě základního vzdělávání je to devět let (minimálně pět a čtyři roky). Tomu by měl odpovídat také komplexní rozvoj školy, soulad strategie jejího rozvoje se strategií ŠVP. Platí to pro všechny stupně vzdělávání i školská zařízení. Většina řídících pracovníků, koordinátorů školního vzdělávacího programu včetně pedagogů se často ptá: „Dělám to správně?“ Možná podstatně efektivnější by byla otázka: „Dělám ty správné věci?“ A přesně o to půjde v této části.
Škola je součástí širšího prostředí. Znalost (nebo alespoň odhad) vzájemného působení přináší pro strategii rozvoje školy mnoho užitečného. Můžete spolu s (širším) vedením školy zrealizovat PEST(E) analýzu. Její závěry můžete efektivně využít rovněž v rámci SWOT analýzy.
Základním prostředkem v procesu tvorby strategie rozvoje školy, která intenzivně souvisí se ŠVP, je SWOT analýza. Na základě poznatků z prezenčního studia zvažte, zda by nebylo ideálním řešením zadání SWOT analýzy odborníkovi mimo školu.