Priority pro českou vzdělávací politiku
Školství bývá vděčným tématem diskusí ve společnosti. Každý do školy chodil, takže se každý cítí být odborníkem. Rodiče mají své představy, učitelé akcentují své potřeby, politické strany sepisují další priority, zaměstnavatelé preferují požadavky podle svých potřeb. Návrh doporučení pro české školství předložila rovněž OECD. Z tohoto kvasu se pak rodí změny jako např. prodloužení délky základního vzdělávání, právní subjektivita škol, inkluze… V následném období pak priority mohou pozbýt svou naléhavost a objeví se další. Oblasti zájmu se poměrně rychle měnily, na hodnocení či analýzy dopadů změn nezbývalo mnoho času. Problematika tvorby a realizace ŠVP však zevrubné hodnocení dosavadního stavu před další revizí nutně vyžaduje.
Náměty k využití:
Seznamte se s článkem a dle vašeho názoru uveďte problémy, které trvají i dnes.
OECD: České školství upadá. Tady je 17 kroků k záchraně - Aktuálně.cz (aktualne.cz)