Vývoj a inovace kurikulárních dokumentů a vzdělávacích koncepcí, způsoby spolupráce škol na revizích RVP; cíle a procesy revizí
Jak jsme už zmínili v předcházejících tématech, rozvoj společnosti a rozvoj vzdělávání spolu úzce souvisí. Podívejme se nyní na některé vývojové etapy kurikulárních dokumentů a vzdělávacích koncepcí.
Zásadní vzdělávací reformy jsou vždy ukotveny v zákonech. Tak tomu bylo i v roce 2004, kdy se schválil nový školský zákon. Na jeho základě pak vznikly další dokumenty včetně RVP ZV a jeho rozpracování v konkrétních ŠVP. Významnou reakcí na společenskou poptávku byla též vyhláška č. 27/2016 Sb., která řeší problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, a následné úpravy RVP/ŠVP. Základní orientace v procesu vývoje dokumentů nám umožní lépe uchopit současné inovace, revize i jejich význam.
Náměty k využití:
Vyhledejte pasáž, která se dotýká žáků nadaných a talentovaných, navrhněte zlepšení této oblasti ve vašem ŠVP.
Vyhláška č. 27/2016 Sb.