Národních dokumentů v oblasti vzdělávání vzniklo postupně několik. Pozornost věnujme především Strategii celoživotního učení a Strategii vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Ujasníme si rovněž pojmy zákon, vládní nařízení, vyhláška, metodický pokyn a další. V pedagogické práci je potřeba vnímat míru jejich závaznosti. Vzdělávání také reaguje na specifické potřeby jednotlivých regionů. Při tvorbě školního vzdělávacího programu potřebujeme znát i krajské a místní dokumenty.  

 

Náměty k využití:

Strategie celoživotního učení ČR:

 
Nejdůležitější je část strategická, kde jsou již definovány potřebné kroky a úkoly, které by měly vést ke zlepšení stávající situace. 
 

Uveďte strategické cíle, konkrétní příklady jejich realizace ve vaší škole.

Strategie 2030+

Přečtěte kapitoly 1.1, 1.2, 1.3, krátce sdělte názor, zda je možné uvedená sdělení použít v procesu tvorby ŠVP a jakým způsobem. 
 
Najděte cíle vzdělávání pro jednotlivé stupně škol.

Naposledy změněno: neděle, 29. září 2024, 14.54