Nabízí prostředí pro sdílení

ICT koordinátor umí nabídnout prostředí, kde si kolegové mohou předávat zpětnou vazbu ke zdrojům a zážitkům (nejen) z digitálního světa.

 
 





Zpřístupňuje zdroje

I když máte rádi jen jeden segment používání technologií nebo jste fanda konkrétního typu zařízení, v roli ICT koordinátora je třeba, abyste byli co nejvíce nezávislí a nechávali kolegy, aby se seznamovali s plusy/mínusy různých zdrojů a různých nástrojů a technologií a pomáhali jim vybrat řešení pro situace, o kterých předem nelze mít vůbec představu

 
 
 
 
 
Umí naslouchat
ICT koordinátor naslouchá dětem i rodičům, pomáhá budovat prostředí participace na budování bezpečného prostředí pro smysluplné využívání technologií ve škole. Zdá se to být banální, ale sebelepší cesty digitálního vzdělávání se mohou zaseknout na nepřijetí kolegou ve sborovně. Na to máme nástroje a také spolupráce s vedením školy je zde zásadní. Hned v závěsu je ale třeba řešit vhodnou osvětu mezi rodiči a ošetřit, aby nasazení konkrétního postupu/technologie bylo vstřícné pro všechny žáky a byly voleny vhodné cesty individualizace výuky a podpůrných opatření.  
 
 
 

 
Vybírá cestu k rozvoji

ICT koordinátor zvažuje každé rozhodnutí v rozvoji školy s ohledem na bezpečí, smysluplnost a přidanou hodnotu daného kroku.

Nejtěžší při rozhodování o tom, jaké prostředky a inovace v digitálním vzdělávání nasadit, je zvážit přidanou hodnotu dané cesty, a to ne hned po nasazení, ale po nějaké adaptační fázi. Vždy musíme být připraveni na to, že při změně nás to bude stát hodně času i energie, ale v dlouhodobějším horizontu nám to přinese kýžený výsledek. A věřte, že to kolegové i žáci ocení. 


 
 
 
 
 Máte už nějakou platformu pro vzájemnou komunikaci s kolegy? A můžete ji využívat ke sdílení vašich digitálních témat a zdrojů? Pokud nemáte takové prostředí, vyberte si jeden způsob, který vám vyhovuje. Bude online? V jakém nástroji? Bude to formou tabulky či nástěnky?

Naposledy změněno: čtvrtek, 5. září 2024, 11.19