Rady a tipy do praxe
Michal, s pomocí kolegů i vedení školy, zapojil do tvorby pravidel pro bezpečné a zodpovědné používání technologií ve škole i žáky a společný návrh potom prezentovali ve sborovně. Někteří učitelé vyjádřili obavy z kyberšikany a zneužívání technologií, ale Michal je ujistil, že pravidla zahrnují i preventivní opatření proti těmto rizikům. Nakonec se kolegové shodli, že pravidla jsou smysluplná a že tomu tedy dají šanci.
Michala velmi těšilo, že se na pravidlech shodli, ale věděl, že to bude ještě dlouhá cesta, než se podaří je efektivně implementovat do praxe a přesvědčit i zatvrzelé kolegy, že technologie ve výuce mají své místo. Žáci byli ale nadšení, že mohou v hodinách používat na určité úkoly i mobilní telefony a další zařízení.
Když se Michal ohlédnul za nějaký čas zpět, viděl, že se škola významně posunula na cestě k moderní a inovativní výuce, která respektuje i principy digitálního wellbeingu. Byl pyšný na některé své kolegy, že překonali strach z nových věcí a našli si k digitálním technologiím cestu, a zároveň viděl, že i on sám se z opraváře a zastrkávače kabelů stal ve škole lídrem a mentorem v technologiích.