Rady a tipy do praxe
Michal si vybral nástroj, do kterého si začal sepisovat a ukládat všechno, co chce sledovat a co ho inspiruje. Líbí se mu, že má vše na jednom místě a kdykoliv si chce něco přečíst, rychle se ke zdroji dostane. Začal si také sepisovat, jaké technologie by se mohly časem do školy pořídit. Plánuje si u nich vše promyslet, nejen náklady, ale i to, jaké digitální kompetence budou rozvíjet, zda by je učitelé zvládli a byli ochotní ve výuce využívat. Co je třeba vše promyslet před nákupem technologií a kde na ně sehnat peníze bude Michal řešit v následujícím tématu Nakupuje technologie.
Aktuálně se Michal zabývá tématem umělé inteligence, protože se ho už několik učitelů ptalo, co si s tím mají počít, žáci to docela hojně využívají. Michal se rozhodl udělat vstupní školení, kde kolegům a kolegyním ukáže, co to AI je, jaké jsou její možnosti, rizika a potenciál pro výuku. Společně i se studenty by pak mohli nastavit nějaká pravidla, jak bude AI ve škole používána.
Najděte si několik kvalitních zdrojů, ze kterých budete čerpat novinky a trendy.
Ukládejte si to, co je pro vás a školu zajímavé a do budoucna užitečné.
Nastavujte pravidla tam, kde je to třeba; aktuálně je nutné vymyslet, jak se bude škola stavět k AI.
Než začnete plánovat nákupy, promýšlejte, zda je technologie vhodná jak pro učitele, tak pro žáky.