Digitální aplikace mohou být skvělým pomocníkem také pro podporu učení v heterogenní třídě. Paří mezi možné způsoby práce s nimi zejména:  

  • volba diferencovaných cílů vyučovacích aktivit, a tedy i příprava specifických zadání tak, aby byl umožněn maximální rozvoj žákova potenciál používání široké škály vyučovacích metod, střídání vyučovací metody 
  • uplatňování různých stylů učení včetně těch, které nám umožňují digitální technologie 
  • možnost hodnotit žáky podle předem nastavených kritérií tak, aby hodnocení splňovalo především svou funkci zpětné vazby pro žáka i učitele a bylo motivující;  
Mezi osvědčené aplikace patří například:  
  • Kahoot! 
  • Padlet nebo OneNote. 
  • Simplemind 
  • Contextminds 
  • Práce s online učebnicemi 
  • Práce s podcasty a videem 


Tipy pro vás:




 Připravte pro žáky několik pedagogických postupů výuky jednoho tématu zohledňující odlišné styly učení.
 Žákům lze umožnit osvojení učiva více cestami a nabídnout jim individuální výběr pro ně nejvhodnějšího způsobu učení – pro osvojení si učiva je možné např. prostudovat si literaturu z doporučených zdrojů, zhlédnout vybrané video, poslechnout si vybraný podcast (viz https://ceskypodcasting.cz/) nebo podle návodu vytvořit konkrétní pomůcku / přehled učiva vztahující se k tématu. 





zdroj: VOTAVOVÁ, Renata. Digitální technologie na podporu učení žáků v heterogenní třídě. Metodický portál: Články [online]. 16. 07. 2020, [cit. 2023- 02-07]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/22559/DIGITALNI-TECHNOLOGIE-NA-PODPORU-UCENI-ZAKU-V-HETEROGENNI- TRIDE.html>. ISSN 1802-4785. 

Kearney CA, Sanmartín R and Gonzálvez C (2020) The School Climate and Academic Mindset Inventory (SCAMI): Confirmatory Factor Analysis and Invariance Across Demographic Groups. Front. Psychol. 11:2061. doi: 10.3389/fpsyg.2020.02061