Jaké kompetence by měl ICT koordinátor mít
V roli ICT koordinátora je důraz kladen na metodickou a koordinační roli. Aby mohl být ICT koordinátor oporou pro kolegy, měl by dobře znát i procesy, které se odehrávají ve výuce od administrativy přes plánování obsahu, budování znalostí až k hodnocení. Díky tomu bude znát, co řeší dnešní pedagog, a bude mu schopný snáze pomoci.
Pomoc pak nespočívá jen v zařazení technologie do výuky, ale v promýšlení a vedení ke spolupráci s pedagogem. Jakým způsobem bude technologie využita? Jaký je cíl výuky a jak technologie přispěje k jeho naplnění? Co je to podstatné, co má technologie ve výuce přinést? Výukové využití technologií je snahou, kterou by měl ICT koordinátor prosazovat i přes občasné skeptické názory ostatních. Zde přichází na řadu schopnost přesvědčování, vedení pedagogů, názorné předvádění a proaktivní vzdělávání.