3.2.4 Délka a časový plán vzdělávání
Povinná součást ŠVP, která plyne z ustanovení školského zákona. ŠVP se sestavuje na určité časové období, doba, na kterou se ŠVP sestavuje, není pro školská zařízení závazně stanovena. ŠVP školní družiny a školního klubu může být sestaven například na dobu jednoho školního roku nebo například na dobu vzdělávacího cyklu – pro školní družinu pro žáky I. stupně základní školy, pro školní klub pro žáky II. stupně základní školy. ŠVP ve středisku volného času může být sestaven například na dobu jednoho (školního) roku nebo na dobu obměny běžných zájmových útvarů - což bývá přibližně 3 roky. Výhodou vytvoření programu pro celý vzdělávací cyklus je jeho operativnost, možnost kreativně reagovat na možné měnící se podmínky, propojování či přesouvání témat během dlouhodobé docházky účastníků do školského zařízení. Tato doba je pouze návrhem. Každé školské zařízení si bude stanovovat délku ŠVP na období, které považuje za optimální.
Smyslem časového plánu vzdělávání je rozvržení postupu vzdělávání v čase. Jak podrobné toto rozvržení bude, zda po měsících, týdnech, dnech či jiných obdobích, stanovuje ředitel. Časový plán vzdělávání zpravidla není plánem činnosti školní družiny na školní rok, i když jím současně být může.
Délka zájmového vzdělávání a z ní vyplývající časový plán vzdělávání může být stanovena odlišně například i pro jednotlivé formy zájmového vzdělávání. Mimo vlastního vzdělávání je vhodné zahrnout i provedení předpokládané evaluace činností a dosažených výsledků, s následnou korekcí programu.