Pojďme se nyní podívat, co pro zvýšení digitálních kompetencí můžete udělat vy jako ICT koordinátor, na co byste měli myslet: 

 Uvědomění a zapojení
Je nutné motivovat k zájmu o vzdělávání v této oblasti, je nutné zbavit se předčasných obav z neúspěchu a posílit sebedůvěru. Často pouze strach blokuje v rychlejším posunu kupředu. Generace dnešních pedagogů nemá tak rozvinutou intuici pro ovládání moderního softwaru a hardwaru jako jejich žáci. Je potřeba o tom vědět a počítat s tím, že žáci mohou přijít s nějakou novinkou. Toto ale není selhání pedagoga, dnes není možné v této oblasti vědět vše. Pedagoga by to naopak mělo motivovat k dalšímu sebevzdělávání a případnému použití novinky.  

 Plánování

Rozvoj v této oblasti musí být plánován, k čemuž je ideálním nástrojem dokument ŠAP. Počínaje motivací k vzdělávání, DVPP, sebevzdělávání a předávání zkušeností mezi kolegy pedagogy. Soustavná spolupráce i s koordinátorem ICT. Sebevzdělávání v této oblasti prakticky nesmí skončit.  

 Zaměření

Profesní rozvoj musí být zaměřen na zlepšení výukových postupů a na to, že žáci a studenti si rozvinou a osvojí potřebné digitální kompetence. Tento koloběh nikdy nekončí absolvováním konkrétního vzdělávacího programu, ale poznatky v něm získané se musí promítnout do výuky tak, aby se to projevilo na zvýšení kompetencí žáků a studentů.  

 Sebedůvěra

Jak již bylo zmíněno výše, učitelé často disponují znalostmi, ale postrádají dostatek sebedůvěry k uplatňování svých digitálních kompetencí ve výuce. Je potřeba získat tuto sebedůvěru, získat zkušenosti s používáním ICT a tyto zkušenosti sdílet.  

 Neformální způsoby profesního rozvoje

Zaměření se na sdílení zkušeností mezi pedagogy. V případě, že někdo absolvuje seminář na požadované téma, je potřeba získané znalosti předat ostatním pedagogům.