Pokud lektor správně využívá pomůcky a techniku, zvyšuje se motivace účastníků k učení a zvyšuje se také efektivita a rychlost osvojení si učiva.  

Pokud kolegům pomocí počítače a dataprojektoru promítnete video ukázky z hodin, kde s dětmi používáte nové digitální zařízení, bude to mít na účastníky mnohem větší efekt, než slovní vysvětlování.  

Pomůcky fungují jako velmi dobré propojení teorie s praxí a umožňují zapojit více smyslů účastníků.  

Pokud při seznamování kolegů s novým digitálním zařízením necháte kolegy, aby si zařízení sami vyzkoušeli a pracovali s ním, zvýšíte tak nejen efektivitu vzdělávací aktivity, ale i motivaci kolegů pro práci s digitálními zařízeními.  

Zapojování pomůcek do vzdělávání má ale taky svá pravidla: 

  • Pomůcky pomáhají účastníkům, ne lektorovi 
  • Špatně viditelná či špatně srozumitelná pomůcky je horší než žádná 
  • Jasnost a srozumitelnost má přednost před krásou a originalitou 
Naposledy změněno: pondělí, 20. listopadu 2023, 11.24