Koučování se nejprve používalo ve sportu. Především v tenisu. Nicméně zde již vznikla teze, že koučování uvolňuje potenciál člověka a umožňuje mu tak maximalizovat jeho výkon. Koučování je vhodné aplikovat u rozvoje pedagogů, kteří již mají alespoň základní znalosti o probírané problematice. 

Koučování je jedním z prostředků, jak motivovat lidi k dosažení stanovených cílů. Koučování je především o vytvoření vztahu mezi koučem a koučovaným

Kouč je koučovanému oporou a používá specifické prostředky a styl komunikace. Koučovaný sám, s pomocí kouče, zjišťuje fakta o skutečnosti a uvědomuje si realitu takovou, jaká je, dokáže sám najít řešení. 

Koučování vychází z předpokladu, že odborníkem na svůj život je každý sám. Kouč pomáhá hledat novou perspektivu.  

Vztah mezi koučem a koučovaným musí být založený na vzájemné důvěře, na pocitu bezpečí a jistoty a na minimálním nátlaku. 

Tento druh koučinku může provádět koordinátor ICT jako cílenou podporu svých kolegů 

Aby mohl úspěšně koučovat své spolupracovníky, musí: 
 se umět vcítit do jejich situace,  

Mezi další charakteristiky koordinátora ICT v roli kouče patří trpělivost, podpora, zaujatost pro věc, naslouchání, vnímavost, znalost sebe sama, důvěryhodnost a přirozená autorita.  

Krátké shrnutí koučovacího přístupu si poslechněte zde: 

 https://youtu.be/jzE1D63RsBw?si=ZyRNrwzGMZphf989 

Vy jako ICT koordinátor se nejspíš nestanete profesionálním koučem (pokud si neplánujete udělat na to kurz). Budete však moci uplatňovat různé koučovací principy, které si praxí osvojíte a brzy uvidíte výsledky práce, tedy motivovanější, sebevědomější a technologicky zdatnější pedagogy.  


Naposledy změněno: pátek, 24. listopadu 2023, 10.58