Jak motivovat kolegy k rozvoji digitálních kompetencí
Požadavky na absolvování
Vás určitě nejvíce zajímá, jak přesvědčit kolegy, že digitální technologie pro ně mohou být užitečné a přimět je, aby se s nimi učili pracovat a rozvíjeli si tak své digitální kompetence.
Něco o motivaci jsme se dozvěděli již v modulu M8, dozvěděli jste se, co může motivovat i demotivovat učitele v používání digitálních technologií, jak motivaci ovlivňuje osobnost učitele, zkušenosti, strach a další.
Vás určitě nejvíce zajímá, jak přesvědčit kolegy, že digitální technologie pro ně mohou být užitečné a přimět je, aby se s nimi učili pracovat a rozvíjeli si tak své digitální kompetence.
Vzpomeňte si na učitelku Libušku, z naší úvodní situace.
Věděla, že to bez těch technologií asi nepůjde a že se s nimi bude muset postupně učit pracovat. Jednak proto, aby nebyla pozadu za kolegy a neunikaly jí například informace, které si sdílí kolegové online a také kvůli žákům, aby ji neviděli jako toho dinosaura, který zná jen tabuli a papír.
Libuška to s Katkou nakonec zvládla a získala si respekt nejen kolegů, ale i žáků, kteří ocenili její odvahu a odhodlání.