Řízení změny
Pojem „řízení změny“ má původ v ekonomické sféře, ale dnes je již nedílnou součástí školského prostředí. Škola jako celek je nucena reagovat na rychle se měnící prostředí lidské společnosti – pronikání nových technologií do vzdělání, nárůst objemu nových poznatků, růst požadavků na efektivitu ve vzdělávání, změny ve vzdělávacích programech, změny v legislativě, v požadavcích od zřizovatelů…
To je realita dnešních dnů, na kterou musí reagovat jednotlivci i škola jako systém, pokud chtějí v současné době na vzdělávacím trhu obstát.
Rozličné změny bývají různými lidmi často vnímány odlišně, jejich hodnocení bývá velice subjektivní. V dnešní době platí, že pokud budeme nějaký čas stagnovat a nic neměnit, budeme jen těžko pokračovat s ostatními, možná nepochopíme další vývoj, nebo skončíme.
Mnozí lidé vnímají každou větší změnu jako hrozbu, nikoli jako výzvu. Vidí ve změně spíše ničitele všeho, co jim je důvěrně známé a příjemné, než aby změnu brali jako vzrušující šanci podílet se na vytvoření něčeho nového. Člověk ze své podstaty se drží toho, co zná důvěrně, dodává mu to pocit jistoty a kontroly.
Dnešní doba nás vystavuje tomu, abychom měnili (věci, stavy, názory...) velmi často. Proto může být proces změny složitým procesem. Je tak důležité si vždy dobře ujasnit, CO měníme a PROČ. Víte-li, proč se má něco změnit, snadněji získáte motivaci zkoušet něco nového.
zdroj: https://medium.com/quconsult/jak-zvl%C3%A1dat-%C5%99%C3%ADzen%C3%AD-zm%C4%9Bn-v-t%C3%BDmu-a-cel%C3%A9-organizaci-780f0673333f