Co říká literatura o projektovém učení

Odborná literatura popisuje projektové učení (též projektovou výuku, metodu, žákovský projekt) takto: „Projektová metoda je vyučovací metoda, v níž jsou žáci vedeni k samostatnému zpracování určitých projektů a získávají zkušenosti praktickou činností a experimentováním. Projekty mohou mít formu integrovaných témat, praktických problémů ze životní reality nebo praktické činnosti vedoucí k vytvoření nějakého výrobku, výtvarného, či slovesného produktu.“ (Průcha, J. a kol. 2001, s. 184). 

Jana Kratochvílová vychází ze shora uvedeného vymezení a definuje žákovský projekt následovně: „Projekt je komplexní úkol (problém), spjatý se životní realitou, s nímž se žák identifikuje a přebírá za něj odpovědnost, aby svou teoretickou i praktickou činností dosáhl výsledného žádoucího produktu, pro jehož obhajobu a hodnocení má argumenty, které vycházejí z nově získané zkušenosti.“ (Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. 2009, s. 36) 

Přečtěte si článek o tom, co doopravdy může být projektová výuka.