Pro tvorbu a organizaci informací a znalostí pro žáky
Zde najdete nástroje, díky kterým si mohou žáci organizovat informace a znalosti a upevňovat je. Nástrojů je velké množství, vždy záleží na způsobu, jakým vyučující či žák zapisuje. Někomu vyhovují myšlenkové či pojmové mapy, někdy se hodí časová osa, někdy tvorba kartiček či multimediálního zápisníku. Myšlenkové mapy se hodí jak na evokaci, tak uvědomění či reflexi. Žáci mohou tvořit mapy sami, ve skupině, mohou doplňovat mapu vytvořenou učitelem apod. Časové osy lze vytvářet v různých nástrojích a aplikacích, existují však i nástroje specificky na to zaměřené, nebo v sobě mají jednu z funkcí integrovanou tvorbu os. Výukové karty mohou být dobrým pomocníkem při memorování, ale i pro učení hrou. Karty může tvořit vyučující, dobrou obměnou je pak situace, kdy karty tvoří žáci (např. pro spolužáky) a tím si učivo upevňují též. Zápisník je vhodný, pokud si žáci potřebují něco zapisovat online, mohou využít různé online textové editory. Zde zmiňujeme jeden specifický nástroj, který jim může pomoci poznámky organizovat. Pokud však můžete, podpořte žáky, aby si psali poznámky rukou na papír.