Hybridní výuka
Nástroje pro „online třídu“ neslouží jen při distanční výuce. Dnes jsou běžnou součástí hybridní výuky, slouží k organizaci úkolů, komunikaci se žáky, sdílení materiálů a řízení výuky i mimo učebnu.
Podporují také odpovědnost žáka za vlastní učení, zajišťují kontinuitu výuky při absenci a umožňují dlouhodobé sledování pokroku.
Při využívání nástrojů pro hybridní výuku nezapomeňte na doplňkové nástroje, které lze integrovat (např. různé online nástěnky, kvízy apod.).
Na co nezapomenout
-
Jasné strukturování a jednotnost – ideálně společný školní standard (např. všichni používají Classroom + Disk).
-
Digitální wellbeing – komunikace s mírou, přehlednost, žádné zahlcení notifikacemi.
-
Podpora pro rodiče – jasná pravidla pro komunikaci.
-
Zohlednění SVP – asynchronní přístup, delší časové limity, čitelnost prostředí.
Doporučení pro ICT koordinátora
-
Nastavte školní rámec pro digitální výuku.
Který nástroj je oficiální „třídní prostor“? -
Podporujte učitele: pomozte jim tvořit šablony kurzů, návody, příklady z praxe.
-
Myslete na technickou správu a bezpečnost: účty, přístupy, školní domény, archivace.
-
Pečujte o konzistenci: Dohlížejte na srozumitelnou navigaci, přehlednost struktury kurzů.
Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE
S |
---|
SchoologySchoology nabízí možnost tvořit interaktivní samovyhodnocující cvičení, sdílet materiály apod. | |