Úkol #1 Vytvořte plán výukové hodiny
Využijte libovolnou generativní AI k vytvoření plánu výukové hodiny pro předmět, který prakticky vyučujete. Postupujte následovně:
-
Vytvořte plán hodiny, včetně úvodu, hlavní části, interakce s žáky, závěru a zpětné vazby.
-
Požádejte AI o sestavení tabulky, která shrnuje klíčové pojmy či metody z vašeho předmětu.
-
Začleňte možné otázky (a odpovědi) pro ověření znalostí studentů.
-
Nechte AI vygenerovat grafické podklady k tématu hodiny.
Výstupem je kompletní příprava hodiny ve formě plánu hodiny vytvořená s pomocí AI. Pokud jste úspěšně prošli tímto modulem k AI pro ICT koordinátory, mělo by vám vytvoření takovýchto podkladů trvat jen chviličku.
Na závěr vašeho dokumentu s plánem hodiny zhodnoťte, na kolik vám AI ušetřila či neušetřila čas a zda splnila vaše očekávání.
Vytvořené plány hodiny budou po odevzdání dostupné všem ve vaší skupince. Uvidíte je všechny pod zadáním úkolu. Můžete se tak inspirovat u vašich kolegů, co se jim s AI podařilo vytvořit. Bude skvělé, když si vzájemně okomentujete vaše výstupy.
A |
---|
LR | AI ve výuce | |||
---|---|---|---|---|
Úspora času
| ||||
P |
---|
VK | Periodická tabulka - úvodní hodina | ||||
---|---|---|---|---|---|
AI je určitě výborný pomocník, když potřebuji poradit, jakou aktivitu zařadit do výuky. Práci určitě ušetří, ale člověk se s ní musí naučit pracovat. Tentokrát mi práci moc neušetřila, ale určitě mi nabídla nový pohled na téma, které už jsem několikrát učila. Struktura hodiny víceméně odpovídá tomu, jak bych si ji představovala, ale množství informací a nabízených aktivit není možné za vyučovací hodinu zvládnout (sama AI vytvořila plán delší než 45 minut). Vygenerované obrázky jsou bohužel nesmyslné a není možné je použít - pokud bych nechtěla, aby žáci hledali chyby. Snažila jsem se potom zpřesnit zadání, ale měla jsem vyčerpaný limit obrázků za den. Zkoušela jsem zadat i básničku, ale s žádnou vytvořenou verzí jsem nebyla spokojená. Přidávám ukázku verše a posuďte sami :D "Alkali tančí v první skupině vpravo, vzácné plyny na konci – jak zářící zlato." | |||||
JK | Plán hodiny - Informatika pro 1. ročník SŠ | |||
---|---|---|---|---|
Připravila jsem plán výukové hodiny na téma Datové formáty a jejich použití. Z mého úhlu pohledu je to spíše hodina pro zopakování pojmů a praktického použití ze ZŠ. | ||||
HM | Příprava hodiny s AI | ||||
---|---|---|---|---|---|
Potřebovala jsem vytvořit přípravu do hodiny angličtiny na střední škole na téma Present Perfect. Vygenerovaná příprava je zde: https://chatgpt.com/share/672fcddb-b688-8001-b2e7-1b8347863cac Chat GPT splnil textovou část víceméně dobře, začlenil všechno, co jsem požadovala, časové rozvržení v pořádku, sled aktivit také. Výsledek bych však použila jen jako odrazový bod k dalšímu rozpracování, připravené úkoly byly trochu moc snadné, neodpovídaly stanovené úrovni B1 (spíše A1 - A2), ale to je častý problém. Další má výhrada směřuje ke kreativitě aktivit - na můj vkus jsou zvolené aktivity trochu tuctové a neinvenční, ale to není nutně chyba Chatu GPT: 1/ nepožadovala jsem v zadání kreativní přístup a 2/ má náročnost na úroveň kreativity aktivit je ovlivněna tím, jak pestré a zajímavé materiály na angličtinu jdou běžně velmi snadno sehnat (samozřejmě v této oblasti má výuka angličtiny trochu lehčí situaci než jiné předměty). Vygenerovaný grafický podklad nebyl úspěšný, protože jsem potřebovala grafiku s textem a toto AI zatím moc neumí (i kdy se dost zlepšila v poslední době) - text v obrázcích je s chybami. Ale to není v této přípravě problém, protože toto zadání bych v reálné přípravě po AI nevyžadovala. Obrázky do výuky generuji víceméně jen tehdy, pokud trénujeme s žáky popisy obrázků, jinak využívám veřejně přístupné fotky. Pokud generujeme obrázky, jsou bez textových částí a pak lze dosahovat velké přesnosti zobrazeného obsahu. Celkově hodnotím využitelnost AI v přípravě hodin angličtiny pozitivně, AI využívám často zejména jako: 1/ zdroj nápadů 2/ generátor diskusních a konverzačních otázek 3/ přípravu procvičovacích kvízů a testů 4/ na přípravu struktury projektů. Málokdy lze však vzít první vygenerovaný výsledek a ihned bez úpravy použít, většinou musím zadání chvíli upřesňovat a nebo použít vygenerovaný obsah jen jako základní kostru a doplnit vlastními nápady. I to však šetří čas a usnadňuje práci, AI používám pro nějakou formu příprav na hodiny (skoro) každý den. | |||||
FF | Přírodopis - 8. A - kostra | ||||
---|---|---|---|---|---|
Využití AI Sciobot, + úspora času, nutná kontrola textu, korekce textu. | |||||
MD | Pythagorova věta - praktické využití v rovině | ||||
---|---|---|---|---|---|
Pythagorova věta udává souvislost mezi obsahy čtverců sestrojených nad stranami pravoúhlého trojúhelníku. Díky tomuto lze dopočítat třetí stranu pravoúhlého trojúhelníku, pokud znáte délky dvou. a2 + b2 = c2 , kde c je přepona a strany a, b jsou odvěsny. | |||||
Z |
---|
PM | Základní ekonomické pojmy pomocí AI | |||
---|---|---|---|---|