Potřebovala jsem vytvořit přípravu do hodiny angličtiny na střední škole na téma Present Perfect.
Vygenerovaná příprava je zde: https://chatgpt.com/share/672fcddb-b688-8001-b2e7-1b8347863cac
Chat GPT splnil textovou část víceméně dobře, začlenil všechno, co jsem požadovala, časové rozvržení v pořádku, sled aktivit také.
Výsledek bych však použila jen jako odrazový bod k dalšímu rozpracování, připravené úkoly byly trochu moc snadné, neodpovídaly stanovené úrovni B1 (spíše A1 - A2), ale to je častý problém.
Další má výhrada směřuje ke kreativitě aktivit - na můj vkus jsou zvolené aktivity trochu tuctové a neinvenční, ale to není nutně chyba Chatu GPT:
1/ nepožadovala jsem v zadání kreativní přístup a
2/ má náročnost na úroveň kreativity aktivit je ovlivněna tím, jak pestré a zajímavé materiály na angličtinu jdou běžně velmi snadno sehnat (samozřejmě v této oblasti má výuka angličtiny trochu lehčí situaci než jiné předměty).
Vygenerovaný grafický podklad nebyl úspěšný, protože jsem potřebovala grafiku s textem a toto AI zatím moc neumí (i kdy se dost zlepšila v poslední době) - text v obrázcích je s chybami. Ale to není v této přípravě problém, protože toto zadání bych v reálné přípravě po AI nevyžadovala. Obrázky do výuky generuji víceméně jen tehdy, pokud trénujeme s žáky popisy obrázků, jinak využívám veřejně přístupné fotky. Pokud generujeme obrázky, jsou bez textových částí a pak lze dosahovat velké přesnosti zobrazeného obsahu.
Celkově hodnotím využitelnost AI v přípravě hodin angličtiny pozitivně, AI využívám často zejména jako:
1/ zdroj nápadů
2/ generátor diskusních a konverzačních otázek
3/ přípravu procvičovacích kvízů a testů
4/ na přípravu struktury projektů.
Málokdy lze však vzít první vygenerovaný výsledek a ihned bez úpravy použít, většinou musím zadání chvíli upřesňovat a nebo použít vygenerovaný obsah jen jako základní kostru a doplnit vlastními nápady.
I to však šetří čas a usnadňuje práci, AI používám pro nějakou formu příprav na hodiny (skoro) každý den.