Pomozte kolegyni rozvíjet digitální kompetence žáků v prvouce 3

Pomozte kolegyni rozvíjet digitální kompetence žáků v prvouce 3

autor Jan Háček -
Počet odpovědí: 0

Nápad 1: Interaktivní online kvízy

Pro podporu digitálních kompetencí žáků bych doporučil vytvoření interaktivních online kvízů. Např.: Kahoot, Quizizz nebo Socrative.

Abych ověřil relevanci zdroje, prošel bych si ukázky kvízů na daných platformách a zkontroloval bych, zda poskytují dostatečné možnosti personalizace a přizpůsobení pro danou výuku.

Nápad 2: Virtuální exkurze do přírody

Další možností by bylo začlenění virtuálních exkurzí do přírody, kde by se žáci mohli seznámit s různými druhy savců, ptáků a ryb. Pro hledání relevantních zdrojů bych začal na platformách jako je YouTube, kde jsou k dispozici videa s virtuálními prohlídkami přírodních rezervací, zoologických zahrad nebo podvodního světa.

Při ověřování relevance bych se zaměřil na obsah videí a zkontroloval bych si, zda poskytují informace odpovídající věkové kategorii žáků prvního stupně. Dále bych se podíval na hodnocení a komentáře pod videi, abych získal zpětnou vazbu od ostatních učitelů a rodičů.

Nápad 3: Digitální pracovní sešit 

Tento sešit by obsahoval interaktivní úkoly a aktivity týkající se savců, ptáků a ryb. Pro tento interaktivních pracovních sešitů, jako je Google Forms, Microsoft Forms či Padlet.

Při ověření bych se zaměřil na funkce a možnosti těchto platforem (placené/neplacené verze) pro vytváření interaktivních úkolů. Podoba těchto úkolů by mohla být: otázky typu více možností, otevřené otázky nebo možnost přidávání obrázků a videí.