Víte jaké dovednosti jsou klíčové pro úspěšné koordinátory školního vzdělávacího programu? Určitě si dobře uvědomujete, že naše role není jen o tom mít hluboké znalosti o vzdělávacích strategiích nebo právních předpisech, ale zásadní jsou pro nás manažerské dovednosti. Třeba při diskuzích o učebních osnovách jsem si uvědomila, jak jsou důležité dovednosti efektivního vedení – umění klást správné otázky, usměrňovat diskuzi a dokonce i vědět, kdy ji ukončit. Někdy musíme taky otevřít nepříjemná témata nebo řešit konflikty, a dobře si uvědomuji, že motivovat kolegy pedagogy a efektivně plánovat nejsou malé úkoly. Všechno to jsou ale činnosti, které v naší praxi často využíváme a jsou nezbytné pro náš úspěch. Pokud budeme fungovat jako lídři a budeme podporovat porozumění a otevřené vztahy v týmu, mnohem lépe se nám bude pracovat a snadněji dosáhneme našich cílů.