Zdravím vás, kolegové a kolegyně ICT koordinátoři. Jsem Michal a učím informatiku a zeměpis něco přes 14 let na škole, která má zhruba 600 žáků, z toho 11 let dělám ICT koordinátora.
Nedávno mi v mailu přistála pozvánka na webinář od NPI, který byl určen ICT koordinátorům. Šel jsem se ze zvědavosti mrknout a hodně se tam řešila role ICT koordinátora ve škole. Docela mě překvapilo, že od doby, kdy jsem já studoval, se toho hodně změnilo. Zjistil jsem, že ve škole funguju spíš jako správce IT, opravář a řeším všechno kolem techniky, jenom teda ne to, co by ICT koordinátor řešit měl. Rád bych školu víc posouval kupředu v tom, jak používáme technologie, nejen ve výuce, ale i v naší práci. Všichni vidíme, že se dějí velké změny, nejen v souvislosti s AI a uvědomuju si, že naše škola na to nereaguje a to je špatně. Jenže to bych musel mít víc času na to, věnovat se kolegům, učit je používat technologie v hodinách smysluplně a víc si promýšlet tu celkovou strategii a plány do budoucna. Jak to ale změnit, abych nemusel trávit čas opravou tiskáren nebo počítačů mých kolegů a mohl se víc zaměřit na to, co je opravdu tím posláním ICT koordinátora?