Víte čeho jsem se jako koordinátorka školního vzdělávacího programu na začátku nejvíce obávala? Že veškeré úsilí, které jsem do jeho tvorby vložila, pak skončí jen dokumentem v šuplíku. Ale teď už vím, že kvalitní příprava je klíčem k úspěchu, stejně jako v případě vyučovací hodiny. "Dvakrát měř, jednou řež", jak říká staré dobré přísloví, které nám připomíná, že pečlivá příprava šetří čas a úsilí, které bychom jinak museli vynakládat na opravy a úpravy. Důležité je, abychom do přípravy programu vložili maximum energie. Každá škola je specifická a ovlivněna svým okolím, proto bychom měli do naší přípravy zahrnout i analýzu těchto specifických podmínek. Tato pečlivá analýza nám pak pomůže zajistit, že náš vzdělávací program bude pevně zakotven v realitě a stane se skutečným nástrojem pro vzdělávání, nikoli jen dokumentem uloženým šuplíku, to je naším hlavním cílem. Proto důkladně připravujme a plánujme.