|
Průvodce kurzem:
- 4h – společně
řešené úkoly z učebnice, výběr z kapitol 1 až 3 (Úvod do programování, Opakování bloků, Vlastní bloky)
Cílem kapitol 1 až 3 je: - ovládat prostředí Scratch a spouštět jednotlivé bloky
- sestavit a spouštět scénáře, upravit
scénář změnou pořadí bloků, číst
scénář, obměnit scénář, aby vyřešil podobný problém
- obeznámení se s bloky: pero zapni, nastav barvu pera_, pero vypni, čekej 1 sekund, smaž, změň kostým na_, dopředu o _ kroků, otiskni
se
- rozumět bloku opakuj s pevně daným počtem opakování
- chápat,
že bloky uvnitř bloku opakuj se
vykonají tolikrát, kolik určuje číslo v bloku opakuj
- umístit dovnitř bloku opakuj jiný blok nebo více bloků, odstranit
z bloku opakuj jeden nebo více bloků a rozumět rozdílu mezi umístěním bloků uvnitř bloku opakuj, před ním nebo za ním
- obeznámení se s bloky: opakuj _ krát, další kostým,
otoč se o _ stupňů (doprava, doleva)
- vytvářet a pojmenovávat nové vlastní
bloky
- vkládat nové bloky do
scénářů, chápat, že změna scénáře
nového bloku způsobí změny ve všech scénářích, kde je nový blok použit
- poznat, v jaké pozici bude postava na
konci bloku, rozumět tomu, proč má
postava v novém bloku končit na stejném místě, kde začala
- obeznámení se s bloky: moje bloky, nastav tloušťku
pera na_
- rozpoznat, kdy je podmínka splněna a
kdy ne.
|