Osnova sekce

    • Základy programování ve SCRATCHi - 1. setkání


    • Průvodce kurzem:

      • 4h – společně řešené úkoly z učebnice, výběr z kapitol 1 až 3 (Úvod do programování, Opakování bloků, Vlastní bloky)


      Cílem kapitol 1 až 3 je:

      • ovládat prostředí Scratch a spouštět jednotlivé bloky
      • sestavit a spouštět scénáře, upravit scénář změnou pořadí bloků, číst scénář, obměnit scénář, aby vyřešil podobný problém
      • obeznámení se s bloky: pero zapni, nastav barvu pera_, pero vypni, čekej 1 sekund, smaž, změň kostým na_, dopředu o ­_ kroků, otiskni se
      • rozumět bloku opakuj s pevně daným počtem opakování
      • chápat, že bloky uvnitř bloku opakuj se vykonají tolikrát, kolik určuje číslo v bloku opakuj
      • umístit dovnitř bloku opakuj jiný blok nebo více bloků, odstranit z bloku opakuj jeden nebo více bloků a rozumět rozdílu mezi umístěním bloků uvnitř bloku opakuj, před ním nebo za ním
      • obeznámení se s bloky: opakuj _ krát, další kostým, otoč se o _ stupňů (doprava, doleva)
      • vytvářet a pojmenovávat nové vlastní bloky
      • vkládat nové bloky do scénářů, chápat, že změna scénáře nového bloku způsobí změny ve všech scénářích, kde je nový blok použit
      • poznat, v jaké pozici bude postava na konci bloku, rozumět tomu, proč má postava v novém bloku končit na stejném místě, kde začala
      • obeznámení se s bloky: moje bloky, nastav tloušťku pera na_
      • rozpoznat, kdy je podmínka splněna a kdy ne.

    • Studijní materiály:

      Učebnice: PROGRAMOVÁNÍ VE SCRATCH PRO 2. STUPEŇ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
      Odkaz: https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-pro-2-stupen-zakladni-skoly
    • Příklad 1:
         
         
    • Příklad 2:
                
                
    • Zadání korespondenčního úkolu:

      Vytvořte scénář pro vykreslení přesně takového obrazce.

    • Zadání korespondenčního úkolu:

      Vytvořte scénář pro vykreslení přesně takového obrazce.