Vzdělávací program je určen ředitelům mateřských a základních škol, zástupcům ředitelů škol, střednímu managementu: vedoucím metodických kabinetů, vedoucím odloučených pracovišť . Účastníci se seznámí  s postupy a metodami využitelnými při tvorbě a implementaci strategického plánu rozvoje školy, možnostmi změny kultury školy a pedagogického vedení i přípravou a realizací změn. Osvojí si  komplexní  přístup k evaluaci. Vzdělávací program je složen  z 8 základních témat: Kultura školy, Vedení a řízení změny, Metody analýzy potřeb školy, Tvorba strategického plánu rozvoje školy, Implementace procesů strategického řízení a plánování ve školách, Hodnocení práce pedagogů, Tvorba plánu profesního rozvoje pedagogů a Evaluace pokroku školy.

Distanční vzdělávací program jak v teoretické rovině, tak na příkladech z praxe  ukáže a vysvětlí roli jednotlivých náležitostí probíraného tématu. Povede účastníky k promýšlení otázek, jejichž zodpovězení je potřebné k formulaci strategických cílů školy a jejich souladu s lidskými, finančními, materiálními, prostorovými a dalšími zdroji.