Kvalifikační studium je navrženo jako základní stupeň komplexní přípravy nastupujících či potenciálních ředitelek a ředitelů škol podle §5 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb. a § 5 vyhlášky č. 317/2005 Sb. Studium je realizováno v souladu se Standardem pro udělování akreditací DVPP č. j. 26 451/2005-25, 30 908/2005-25, 10 405/2008-6/IPPP.

Obsahem studia jsou manažerské základy řízení. Základní znalosti a dovednosti z oblasti pracovního práva, školských právních předpisů, finančního řízení školy, plánování a organizace školy a pedagogického procesu, včetně reflektivních témat v oblasti sebeřízení a seberozvoje. 

 Studium zahrnuje vymezení potřebných znalostí a dovedností nutných pro vstup do této funkce, pro prvotní orientaci v celé šíři ředitelské problematiky, je chápáno jako východisko pro následující celoživotní profesní rozvoj. Důležitým atributem tohoto studia je jeho diferencující přístup dle stupně školy, na níž bude účastník studia působit. Kvalifikační studium vychází ze současného postavení ředitele školy – manažera vzdělávacího procesu determinovaného širokým spektrem odpovědnosti, která je dána platnými zákonnými předpisy. Ve všech svých modulech ale naznačuje žádoucí cestu vývoje pojetí ředitele školy jako pedagogického lídra akcentujícího pedagogické vedení školy a lidí. 

Časová dotace studia: e-learningové vzdělávání (36 h) a prezenční vzdělávání (99 h), včetně reflektivní praxe ve vybraných školách nebo školských zařízeních. Výstupem studia bude závěrečná zkouška před komisí, která bude obsahovat obhajobu písemné práce na vybrané téma z obsahu jednotlivých kapitol, pohovor o stáži absolvované ve škole nebo školském zařízení a ověření získaných znalostí.

Kurz je určen pro pedagogy mateřských škol, základních i středních škol, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi, žáky-cizinci a především učitele, kteří mají ve své pracovní náplni výuku českého jazyka jako cizího jazyka. 

Obsah studenty seznámí s vývojem migrace cizinců v ČR, se základními specifiky výuky češtiny jako druhého jazyka na různých stupních škol, a také vysvětlí důležité sociokulturní předpoklady pro výuku dětí-cizinců a žáků-cizinců.


Kurz je určen pro pedagogy mateřských škol, základních i středních škol, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi, žáky-cizinci a především učitele, kteří mají ve své pracovní náplni výuku českého jazyka jako cizího jazyka. 

Obsah studenty seznámí s vývojem migrace cizinců v ČR, se základními specifiky výuky češtiny jako druhého jazyka na různých stupních škol, a také vysvětlí důležité sociokulturní předpoklady pro výuku dětí-cizinců a žáků-cizinců.